Menu
    English

    Renske Annevelink

    Promovenda Cultural Pain Diversity-study (CuPiD)

    Vanaf april 2015 is Renske werkzaam als docent bij de opleiding Fysiotherapie. Hier verzorgt zij voornamelijk lessen in het eerste leerjaar. Sinds februari 2019 is ze tevens werkzaam als docent-onderzoeker binnen Kenniscentrum Zorginnovatie. Ze doet op dit moment een promotieonderzoek naar de rol van sociaal-culturele factoren op pijnklachten en functioneren bij mensen met aspecifieke musculoskeletale pijnklachten in de eerstelijns fysiotherapiepraktijk. Daarnaast wordt onderzocht op welke wijze de behandelrelatie tussen fysiotherapeuten en cliënten met verschillende achtergronden tot stand komt en mogelijk gezamenlijk kan worden verbeterd.

    Renske is binnen het promotieonderzoek CuPiD verantwoordelijk voor het dagelijks reilen en zeilen van de studie waarbij er direct wordt samengewerkt met een negental fysiotherapiepraktijken in regio Rotterdam maar ook met een aantal bachelor- en masterstudenten van de opleiding Fysiotherapie en opleidingen Master Manueel- en Sportfysiotherapie hier binnen Hogeschool Rotterdam.

    Renske Annevelink is in 2012 afgestuurd als algemeen fysiotherapeut aan Hogeschool Rotterdam. Omdat haar interesse niet zozeer binnen de verdieping van het vak als fysiotherapeut lag maar meer in de verbreding als gezondheidsprofessional, is ze gestart met een master Gezondheidswetenschappen. Naast het volgen van deze master is ze tegelijkertijd werkzaam geweest als algemeen fysiotherapeut in een eerstelijns praktijk in Rotterdam Ommoord. Het behalen van de master Gezondheidswetenschappen maakte het mogelijk haar werk als fysiotherapeut vanaf april 2015 te combineren met een baan als docent bij de opleiding Fysiotherapie aan Hogeschool Rotterdam. Toen begin 2019 de kans om onderwijs en onderzoek te combineren voorbij kwam, heeft ze besloten te stoppen met haar baan als fysiotherapeut. De passie voor het vak fysiotherapie blijft daarbij bestaan. Echter haar ambitie op dit moment ligt meer in de verbinding tussen onderwijs en onderzoek.

    Project(en)

    Van Renske Annevelink