Menu
    English

    Predictive Analysis

    Het van oudsher meer intuïtieve trendwatchen ontwikkelt zich met de komst van big data en user generated-content tot een meer systematische aanpak: predictive analysis. Het onderzoek binnen dit project is gericht op het in kaart brengen van trends en ontwikkelingen in markten en toepassingsgebieden voor de creatieve industrie, en in tweede instantie ook voor andere domeinen en sectoren.

    Binnen de experimenteertuin van dit project worden de inhoudelijke en methodische mogelijkheden onderzocht van het combineren van kennis uit trendonderzoek met systematische data-analyse. Op basis van de verzameling van zwakke signalen rond specifieke maatschappelijke thema’s als retail, smart cities en technologie, die worden verzameld en gesystematiseerd, worden trends benoemd en voorspellingen gedaan over de toekomst.

    Het project is zowel gericht op de doorontwikkeling van de methode als op het onderzoeken van aspecten van onze toekomst, bijvoorbeeld die van retail. De methode wordt momenteel vooral toegepast om hogeschool breed binnen de curricula systematisch en in korte tijd trends binnen (onderdelen van) relevante werkvelden en maatschappelijke domeinen voor studenten en docenten in kaart te brengen.

    Betrokken onderzoekers zijn  Justien Marseille (Creating 010), Sunil Choenni (Creating 010), Niels Netten (Creating 010) en Tony Busker (CMI/Creating 010).

    De onderstaande nieuwsitems hebben betrekking op dit project:
    Mediaspotlights op onderzoekers van Creating 010

    Betrokken medewerkers

    Onderzoekthema